TjenesterAnskaffelser

OFA har ansvar for å gjennomføre anskaffelser og vil ved hver enkelt anskaffelse regnes som prosjektleder

Brukerutvalget, dvs. –personer som har særlig kjennskap til de aktuelle varer eller tjenester som skal anskaffes, har en sentral rolle i å bistå OFA ved hver enkelt anskaffelse.

Det vil være naturlig å se på OFA og brukerutvalget som et team, som gjennomfører anskaffelsen sammen.

Dette er trinnene i en anskaffelsesprosess hos OFA:

Identifisere

Identifisere hvilke varer og tjenester som det skal kjøres en konkurranse på.

Påmelding

Alle kommunene får tilbud å melde sin interesse til å bli med på konkurransen.

Brukerutvalg

Alle deltakende kommuner kan melde inn en person til å sitte i brukerutvalg.

Konkurransegrunnlag

Konkurransegrunnlag og valg av anskaffelsesprosedyre, evt. dialog med markedet.

Utlysning

Utlysning av konkurranse.

 

Vurdering

Vurdering av innkomne tilbud og tildeling av kontrakt til vinner av konkurranse.

Karensperiode

Tilbyderne kan klage og kreve innsyn i saksdokumentene, mulighet for å begjære midlertidig forføyning.

Utløp karensperiode

Utløp karensperiode – kontrakt kan signeres og implementeres